دستگاه سختي سنج آب (TDS-METER)

سلامت آب ضامن سلامت جسم

دستگاه سختي سنج آب (TDS-METER)

۱۷ بازديد ۰ نظر

awaterz begins

دستگاه سختي سنج آب چيست و چه كاربردي دارد؟

 قطعا مهمترين دليل هر كدام از شما براي خريد و نصب يك دستگاه تصفيه آب چه دستگاه صنعتي و نيمه صنعتي و چه دستگاه هاي تصفيه آب خانگي بهبود كيفيت و افزايش سلامت آب مصرفي شماست فاكتور هاي مهمي نظير مزه آب، استفاده از الكتروليز و ... براي سنجش ميزان عملكرد دستگاه هاي تصفيه آب استفاده ميشوند اما  مهمترين شاخص در سنجش ميزان تصفيه دستگاه هاي تصفيه آب ميزان كاهش سختي آب است كه توسط دستگاه هاي سختي سنج كه به اصطلاح tds  كه مخفف عبارت (Total dissolved solids) مي باشد ، قابل اندازه گيري و سنجش است. ميزان تي دي اس (TDS) آب با كيفيت آب رابطه معكوس دارد.

 TDS   كه به مجموع كل مواد آلي و غيرآلي نظير محلول در حجم مشخصي از آب گفته ميشود يكي از مهم ترين عوامل در سنجش استاندارد كيفيت مطلوب آب شرب مي باشد. واحد سنجش سختي آب كه تمامي دستگاه هاي سختي سنج بر اساس آن تنظيم شده اند  ppm كه همان ميلي گرم بر ليتر است مي باشد . مقدار سختي آب هيچ ارتباط مستقيم و مشخصي با ph (كه بيانگر ميزاني اسيدي بودن آب است) ندارد و اين تصور كه آب هايي با سختي پايين خاصيت اسيدي زيادي دارند كاملا اشتباه و غير علمي است.

 

 آب هايي با سختي پايين اغلب در منطق كوهستاني و به دور از آلودگي هاي محيطي و شهري يافت ميشوند اما آب شهري وابسته به موقعيت مكاني غالبا سختي بالايي دارد (بين 200 تا 2000) كه عمل كاهش سختي آب در تصفيه آب هاي سراميكي توسط فيلتر سراميكي دستگاه و در دستگاه هاي شش مرحله اي و مبتني بر اسمز معكوس توسط فيلتر Ro(ممبران) صورت ميگيرد.

 

 مقدار TDS استاندارد تعيين شده توسط سازمان بهداشت جهاني و استاندارد بين المللي در آب آشاميدني بايد در بازه 20 تا 90 ppm باشد كه تا بازه 120 ppm براي نوشيدن مجاز و در بازه كمتر از 20ppm  تا صفر كاملا سختي آب از بين رفته و تبديل به آب مقطر ميشود. توجه داشته باشيد كه افزايش يا كاهش ناگهاني مقدار سختي آب و تجاوز آن از بازه فوق دردسر هاي زيادي را براي سلامت انسان به همراه خواهد داشت همچنين وجود سختي آب بالا در مصارف كشاورزي ، آزمايشگاهي و دامداري نيز مشكل ساز است . براي نحوه سنجش مقدار EC آب و سختي آب در مصارف صنعتي و مشاوره دستگاه هاي صنعتي و نيمه صنعتي تصفيه آب با كارشناسان AwaterZ در ارتباط باشيد.

 

چگونه بفهميم TDS  آب مصرفي تنظيم نيست؟

پس تا اينجا به اين نتيجه رسيديم كه ميزان سختي آب در مناطق شهري بالاتر از حد مجاز است و در صورت عدم تصفيه آب شهري ممكن است با مشكلاتي نظير بيماري هاي قلبي و عروقي ، خشكي چشم و پوست و ديگر بيماري هاي پوستي و همچنين بيماري هايي كليوي رو به رو شويد همچنين سختي پايين آب تمام املاح و مواد مورد نياز در آب را از بين مي برد  و باعث ضعف بدن ، پايين آمدن متابوليسم و كم خوني مي شود مشكلاتي كه با وجود فيلتر هاي مينرال و مواد معدني در دستگاه هاي تصفيه آب شش مرحله اي حل شده است.

بهترين راهكار براي سنجش و اندازه گيري سختي آب ، استفاده از دستگاه سختي سنج يا  TDS_METER مي باشد اين دستگاه قيمت كاملا مناسبي دارد و به سادگي قابل استفاده است اما موارد ديگري نظير تلخي آب ، نشان از كاهش املاح آب و سختي دارد كه با ايجاد پيام هاي عصبي از كليه ها و مجاري گوارش نشان از در خطر بودن سلامت آب و نياز به تنظيم مجددTDS  دارد،همچنين وجود مزه گل آلود يا كدر بودن رنگ آب و وجود گچ نيز نشانگر ورود آلاينده ها به آب است كه سختي بالاي آب را نشان مي دهد.در اين مرحله نياز است با خدمات پشتيباني و سرويسكار دستگاه تصفيه آب خود تماس بگيريد يا با آموزش هاي  AwaterZ تكنسين شخصي خودتان شويد!!!!

 

 

 

 

چگونه از دستگاه سختي سنج آب (tdsmeter )استفاده كنيم؟

 

تا اينجاي كار به لزوم استفاده از دستگاه سختي سنج آب (tdsmeter ) پي برديم و فهميديم  اين دستگاه كوچك چقدر در سلامتي آب مصرفي تاثير گذار است حالا وقت آن است به آموزش نحوه استفاده از دستگاه سختي سنج آب بپردازيم.    

ما در اينجا نحوه كار با دستگاه سختي سنج آب HM كه رايج ترين مدل دستگاه هاي سختي سنج در بازار ايران است را آموزش مي دهيم اما بقيه مدل هاي سختي سنج نيز كاملا مشابه هستند.

دستگاه هاي HM قابليت سنجش دما و سختي آب را با دقت  1 PPM دارند. اين دستگاه علاوه بر سختي سنجي قابليت تعيين دما را نيز دارد ، مدل تايواني سختي سنج HM قابليت تنظيم مجدد و كاليبراسيون را نيز دارا مي باشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد