دليل روشن نشدن دستگاه تصفيه آب خانگي

۱۸ بازديد ۰ نظر

علت روشن نشدن دستگاه هاي تصفيه آب خانگي چيست ؟

دستگاه هاي تصفيه آب خانگي گاهي با مشكلاتي رو به رو مي شوند كه باعث مي شود دستگاه در فرآيند تصفيه آب با اختلال مواجه شود. يكي از مشكلاتي كه ممكن است گاهي مصرف كنندگان با آن رو به رو شوند، روشن نشدن دستگاه تصفيه آب است.

اين مشكل مي تواند علت هاي مختلفي داشته باشد بنابراين بهتر است مرحله به مرحله موارد زير را بررسي كنيد و در صورت عيب يابي دستگاه اقدام به رفع آن نماييد.

اگر سيم كشي دستگاه دچار مشكل شده باشد اين اتفاق بروز مي دهد. بهتر است سيم هاي موجود در دستگاه را از نظر سلامت بررسي كنيد.

عمده ترين دلايل روشن نشدن دستگاه شامل سوختن و يا ضعيف شدن ترانس ، نرسيدن آب به دستگاه تصفيه آب و يا عملكرد همزمان لوپرشر(low-pressure) و هاي پرشر(high-pressure) دستگاه مي باشد.

پمپ يكي از اصلي ترين قطعاتي است كه در تمامي دستگاه هاي تصفيه آب خانگي اسمز معكوس  وجود دارد. اگر پمپ سيستم خراب شده باشد دستگاه نيز روشن نشده و كار نمي كند.

اگر سوئيچ قطع كن فشار پايين سوخته شده باشد دستگاه شروع به كار نخواهد كرد و روشن نمي شود. براي رفع اين مشكل ابتدا شيلنگ وارد شده به سوئيچ را خارج كنيد و اطمينان حاصل كنيد فشار آب خروجي كافي است.

سپس مي توانيد با استفاده از مولتي متر از سلامت سوئيچ ها آگاه شويد.براي اينكه دستگاه تصفيه آب خانگي RO شروع به كار كند آب ورودي بايد فشاري در حدود حداقل 2 بار داشته باشد. در واقع اگر فشار آب كم باشد سوئيچ فشار پايين نيز جريان برق دستگاه را قطع مي كند.

براي تست اين موضوع در ابتدا با كمك يك تكه سيم نازك دو سوكتي كه بر روي سوئيچ قرار دارد به هم وصل كنيد تا جريان برق يكسره شود.

اگر با وصل كردن دو سر سوكت دستگاه تصفه روشن شود و شروع به كار كند، پس فشار آب ورودي به دستگاه ضعيف مي باشد. در ادامه مهمترين علت هاي روشن نشدن دستگاه تصفيه آب خانگي را بررسي ميكنيم

همچنين اگر زمان كافي براي مطالعه را نداريد ميتوانيد ويديو آموزش رفع مشكل خاموش شدن دستگاه تصفيه آب را ببينيد.

 

ايراد : ولتاژ 220 ولت شهري به ترانس نمي رسد.

 

عيب يابي : به وسيله مولتي متر پريز را چك ميكنيم و از داشتن ولتلژ 220 شهري اطمينان حاصل ميكنيم هم چنين دو شاخه و سيم ترانس دستگاه تصفيه آب را نيز بررسي و در صورت نياز تعويض ميكنيم.

ايراد : ترانس خروجي 24 ولت مستقيم را ندارد.

عيب يابي : سوكت ترانس را جدا كرده و ولتاژ آن را اندازه مي گيريم تا از سالم بودن ترانس مطمئن شويم اگر ولتاژ خروجي ترانس مناسب بود سوكت را وصل ميكنيم و ولتاژ را مجددا اندازه گيري ميكنيم و در اين حالت نيز ولتاز خروجي ترانس را اندازه ميگيريم

كه اين مقدار نبايد كمتر از 22 ولت مستقيم باشد و در صورتي كه كمتر بود يا صفر شده نشانه ضغيف بودن ترانس است و بايد ترانس دستگاه تصفيه آب تعويض شود.

ايراد : لو پرشر معيوب است.

عيب يابي: شير ورودي به دستگاه را چك ميكنيم كه بسته نباشد يا اينكه داراي نشتي و دولا نشده باشد. اگر لوپرشر در خروجي فيلتر مرحله اول (اليافي ) نصب شده بود حتما هوزينگ فيلتر اليافي را بررسي ميكنيم كه كيپ نكرده باشد

و سپس لوپرشر را به وسيله مولتي متر تست ميكنيم تا از سالم بودن آن مطمئن شويم.

ايراد : هاي پرشر معيوب است.

عيب يابي: شير مخزن را چك ميكنيم كه بسته نباشد يا داراي نشتي و دولا نباشد ، مخزن را خالي ميكنيم زيرا در زمان پر بودن مخزن هاي پرشر عمل كرده و دستگاه را قطع ميكند. سپس با مولتي متر هاي پرشر را كنترل ميكنيم و در صورت خرابي آن را تعويض ميكنيم.

ايراد: پمپ دستگاه كار نميكند.

عيب يابي : پمپ Ro را مستقيم با يك ترانس سالم راه اندازي كنيد تا از سلامت آن مطمئن شويد در صورتي كه پمپ كار نكرد نياز است كه پمپ دستگاه تصفيه آب خود را تعويض كنيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد